Для батьків

 

Мультфільми під час карантину

Нашим діткам

САЙТИ ДЛЯ БАТЬКІВ
по роботі з дітьми під час карантину

Дитячий сайт "Левко" http://levko.info/

                   "Весела абетка" - http://abetka.ukrlife.org/ 

                    "Мама-тато" - https://mama-tato.com.ua/

                    "Малеча"  - ttps://www.malecha.org.ua/ 

                    "З любов'ю до дітей" - https://www.youtube.com/user/SonechkoProject   

                    "Словограй"-  http://slovogray.narod.ru/ 

                    «Сонечко» - http://www.solnet.ee/

                   Логопедичний сайт для батьків - http://www.logopedia.com.ua/

                  "Чомусики" - http://pochemu4ka.ru/

 

 

 

 

 

 

 

                       

Сім'я - це те первинне середовище,

де дитина повинна вчитися творити добро.

                     Василь Олександрович Сухомлинський

Важливим моментом у налагодженні сімейних стосунків є розуміння дорослими того, що права та обов’язки дітей та батьків у сім’ї взаємно

доповнюють одне одного. Ось чому мама та батько мають обережно і тактовно користуватися своїм авторитетом.

В.О.Сухомлинський виділив вісім видів авторитету. 

Авторитет сили – породжує дитячий страх і обман, в той же час виховує у дитини жорстокість.

Авторитет відстані – щоб діти були слухняними, треба подалі від них триматись, виступати у вигляді керівника і підлеглого.

Авторитет педантизму – слово батьків – святиня, стає законом. Якщо тато сказав, що завтра буде дощ, а дощу нема – завтра не можна гуляти.

Авторитет резонерства – садять дитину напроти себе і починають повчати довго і нудно.

Авторитет  любові – якщо дитина не слухається, у неї запитують: «Значить тата не любиш?» Вдивляються в дитячі очі, шукають там любові і

ніжності. Діти дуже швидко помічають, що тата і маму можна обманути, тільки робити це потрібно з ніжним виразом на обличчі. Егоїзм і егоїстзабезпечені. Причому такі діти нещирі і брехливі.

Авторитет доброти – дитяча слухняність досягається через дитячу любов, але вона викликається поступливістю і добротою батьків. Тато і мати

все дозволяють заради того, щоб не було конфліктів, щоб був мир. Дуже швидко діти просто керують батьками.

Авторитет підкупу – коли слухняність купляється подарунками і обіцянками.

 

 

 

Правила для батьків ДНЗ "ЖУРАВЛИК"

 

Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати ії в родинному колі. (Ст. 7 п. 3 Закону про дошкільну освіту та виховання)
1. Загальні положення.
1.1.  - Батьки або особи, які їх замінюють (далі - батьки), є учасниками освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі (далі - дошкільний заклад) . Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, за збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.
2. Права батьків.
2.1 Батьки мають право:

 

  •  - вибирати дошкільні заклади та форми отримання дошкільної освіти та виховання для дітей дошкільного віку, що не заперечує чинному законодавству;
  •  - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного закладу; 
  •  - звертатись до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
  •  - на пільги на харчування; 
  •  - вносити пропозиції щодо покращення роботи дошкільного закладу;
  •  - на додаткові освітні платні послуги та відмовлятись від запропонованих послуг; 
  •  - приймати участь у заходах дошкільного закладу;
  •  - брати участь у поліпшенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази дошкільного закладу; 

 

3.Обов’зки батьків.
3.1.Батьки зобов’язані:

 

  •  - виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля; 
  •  - постійно дбати про фізичние здоров’я дитини, її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних задатків, нахилів та здібностей; 
  •  - поважати гідність дитини; виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком; 
  •  - виконувати режим дня дошкільного закладу; 
  •  - приводити дитину добре вимитою, одягненим в чистий одяг (одяг повинен бути зручним, відповідати погодним та сезонним вимогам), підстриженими, з обрізаними нігтями; 
  •  - батьки не повинні входити до групових кімнат без потреби; 
  •  - стежити за реальним станом здоров’я дитини; 
  •  - не давати, не одягати дитині зайві предмети, які можуть зашкодити життю та здоров'ю дитини; 
  •  - не приносити продукти харчування, з метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей; 
  •  - забезпечувати систематичне відвідування дитиною дошкільного закладу; своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини; 
  •  - приводити дитину при наявності довідки від дільничого лікаря або стаціонара з зазначеням діагноза хвороби або причини відсутності. Якщо дитина відсутня три дні і більше - приймається при наявності довідки від лікаря про стан здоров'я; 
  •  - діти, які відсутні 1 місяць з поважних причин (відпустка батьків, лікувально-оздоровча путівка) приймаються з довідкою від лікаря після огляду старшої медичної сестри дошкільного закладу;
  •  - приводячи дітей до дошкільного закладу, батьки зобов’язані передавати дитину вихователеві. Ввечері вихователі зобов’язані передати дитину батькам; 
  •  - не забирати дітей в нетверезому стані; 
  •  - дотримуватись правил дорожнього руху; бути прикладом для своїх дітей; 
  •  - своєчасно в установленому порядку вносити плату за харчування дитини в дошкільному заклад; 
  •  - відвідувати батьківські збори; 
  •  - виконувати поради-рекомендації працівників закладу щодо виховання та навчання дітей; 
  •  - бути взаємоввічливими, дотримуватись морально-етичних норм у спілкуванні.

 

 

Підготуйте дитину до дитячого садка

  Ви вирішили віддати свою дитину до дошкільного закладу . Утім, постає запитання: як сприйме дитина те, що мама, яка була завжди поруч, тепер з'являтиметься лише ввечері, а замість неї потрібно бути з вихователем та ще з десятком інших хлопчиків та дівчаток, кожен з яких також вимагає уваги.

І тому кожна дитина звикає до дошкільного закладу по-своєму.

Діти 2—3-х років відчувають страх перед незнайомими людьми і новими ситуаціями спілкування. Саме ці страхи і є однією з причин важкої адаптації дитини в групі. Відповідно дитина отримує стрес, і це призводить до того, що вона стає збудливою, плаксивою, частіше хворіє, позаяк це негативно впливає на захисні сили дитячого організму.

Якщо протягом року дитина не адаптувалася до дошкільного закладу, то це є сигналом для батьків. Отже, потрібно звернутися до фахівців.

Якщо у дитини нервове захворювання, то віддавати її до дошкільного закладу потрібно не раніше від 3 років — дівчинку і 3,5 року — хлопчика.

                         Умови успішної адаптації дитини

  • -  Завчасно ознайомте дитину з груповою кімнатою, вихователем, дітьми;
  • -  Пізніше малюка варто лишити у групі на невеликий проміжок часу ( година або трохи більше). Залежно від поведінки дитини час перебування можна збільшувати.
  •  -  Удома потрібно більше гратися з дитиною в рухливі, емоційні ігри, щоб дитина в закладі не почувала себе скутою, напружено, і якщо не розрядити цю напругу, вона може стати причиною розвитку неврозу.
  •  -  Дитина повинна мати навички самообслуговування : самостійно  їсти, мити руки, проситися на горщик.

                        Отже, лише у співпраці батьків і педагогів закладу можна полегшити період адаптації для дитини.

 

 

 

Батьківський лекторій

 

Заповіді для мами й тата

 

·        Ставтеся до дитини як до дорослого, рівноправного члена сім’ї зі своїми правами і обов'язками. Доручайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Робіть це лагідно з довірою: «Який ти в нас уже дорослий, ти чудово справляєшся з миттям посуду».

 

·        Визначайте загальні інтереси дитини — як пізнавальні (перегляд улюблених мультфільмів, казок, ігри), так і життєві (участь в обговоренні сімейних проблем).

 

·        Давайте змогу дитині займатися творчою діяльністю — малювати, розфарбовувати, вирізати, робити аплікації, ліпити, конструювати, аби підготувати її руку до письма, розвивати творчі здібності.

 

·        Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово навчайте її орієнтуватися в цінах, сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хліб і морозиво, коментуючи суму на той чи той продукт. Привчайте до самообслуговування, формуйте трудові навички й виховуйте ціннісне ставлення до праці.

 

·        Не лайте, а тим паче, не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте її думку та почуття. На скарги людей з оточення, зокрема вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему».

 

·        Навчайте дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникають у спілкуванні з однолітками і дорослими, допомагайте знайти шляхи їх розв'язання. Щиро цікавтеся думкою дитини. Лише так вам вдасться сформувати в неї правильну життєву позицію.

 

·        Постійно розмовляйте з дитиною. Запитуйте про події, які відбулися з нею протягом дня, — що було цікавого, що їй найбільше сподобалося. При цьому уважно слухайте відповіді, уточнюйте, ставте запитання, щоб дитина відчувала, що вас це цікавить. Якомога більше читайте дитині і спонукайте переказувати прочитане. Розвиток мовлення — запорука успішного навчання.

 

·        Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини  і її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.

 

·        Дивіться на світ очима вашої дитини. Адже вміння бачити світ очима іншого — основа для взаєморозуміння.

 

·        Не скупіться на похвалу дитині, навіть авансом. Хваліть словом, усмішкою, ласкою і ніжністю. На скарги дитини про те, що в неї щось не виходить, запевняйте: «У тебе обов’язково все вийде», «Спробуймо разом» або «Спробуй ще раз».

 

·        Формуйте високий рівень домагань і віру в те, що дитина може все. Вірте у свою дитину, допомагайте їй за потреби.

 

·        Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, вони часом не виважені. Завжди обґрунтовуйте дитині свої вимоги.

 

Похід у перший клас – одна із найголовніших подій у житті малюка.

Як правило, до цього важливого дня всі батьки ретельно готуються.

І готують свою дитину.

Учать її писати, читати й рахувати.

Купують портфель і шкільні приладдя.
   

    Школа – це не тільки читання, писання або рахунок. Це цілий новий світ, до якого дитина теж повинна бути готова.
    Серед батьків сьогодні існує думка, що краще віддати дитину до школи раніше. Тоді вона і закінчить її раніше. А навіщо? Куди поспішати дитині? Адже вона повинна навчитися ще й налагоджувати стосунки з людьми, відстоювати свою точку зору, бути самостійною.
    Для початку визначтеся, чого Ви хочете. Просто, щоб дитина закінчила школу раніше і вступила до вищого навчального закладу? Але й там їй навчатися буде нелегко, бо вона ще не подорослішала. Або Ви хочете, щоб дитина була успішною, навчалася із задоволенням і отримувала максимум знань, причому таких, які вона змогла б застосувати в житті? Я






ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ В ЗДО



         Літній період особливо сприятливий для зміцнення здоров'я дітей, їх повноцінного розвитку, початку загартування дитячого організму, як у в повсякденному житті, так і спеціально організованого. Літню роботу з дітьми в дошкільному закладі прийнято називати оздоровчою. Цим визначається її основна мета і завдання. Важливо всесторонньо використати сприятливі для зміцнення здоров'я дітей умови літнього часу і добитися, щоб кожна дитина зміцніла і загартувалася. Успіх літньої роботи визначається перш за все тим, наскільки своєчасно підготувався до неї колектив дошкільного закладу. Дуже важливо при підготовці до літа з'ясувати хто із вихованців проведе все літо чи частину його разом зі своїми батьками і не буде тимчасово відвідувати дитячий садок .

        Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей .

      Основним пунктом в режимі дня є виконання комплексу фізкультурно-оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика та гімнастка після сну, фізкультурні заняття, розваги, спортивні свята, «доріжки здоров'я». Цим визначається її основна мета і завдання. Влітку проводяться повітряні ванни, сонячні ванни і загартування водою. Повітряні ванни особливо ефективні якщо вони проводяться в русі. Щоб діти не втомилися вправи великої рухливості повинні чергуватись із спокійними.

     Але слід не забувати, що влітку збільшується ризик: перегрівання, сонячних опіків, зниження апетиту в спекотні дні - ми намагаємося уберегти малят від цього.

     Проведення літнього оздоровлення передбачає розв'язання навчально - виховних завдань, що досягається організацією змістовної діяльності дітей. З метою забезпечення ефективного оздоровлення та повноцінного відпочинку дітей влітку, створення належних умов для освітньої, культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи під час літнього оздоровлення дітей в дитячому дошкільному навчальному закладі проводиться робота щодо оздоровлення дітей.

     «Сонце, повітря та вода - наші найкращі друзі!»

     Літній період - найблагодатніший для фізичного розвитку дітей. Саме влітку такі природні фактори, як сонце, повітря та вода найефективніше впливають на організм людини, зміцнюють здоров'я та підвищують працездатність. Усі ці фактори використовуються як самостійні заходи загартування дитини.

    Організація прогулянок влітку.

    Це час для розвитку інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах та видах основних рухів. Активна діяльність на прогулянці (ігри, фізкультурні комплекси, спортивні розваги, спостереження, трудова діяльність тощо) загартовує дітей, розвиває рухи, формує фізичні якості, підвищує життєвий тонус і сприяє всебічному розвитку. Тому в літній період варто забезпечити максимальну тривалість щоденного перебування дітей на свіжому повітрі.

    Прогулянку здійснюють за будь-якої погоди за виключенням тих випадків, коли склалися небезпечні умови для її проведення. Літня прогулянка особливо важлива, тому що зі зменшенням навчального навантаження діти мають більше часу для самостійної діяльності. З'являється можливість пограти в улюблені ігри, використовуючи обладнання майданчиків, виносні іграшки та посібники, проявити свою ініціативу та творчі здібності.

    Щоб зробити прогулянку цікавою та змістовною, вихователі ретельно планують її.

    Прогулянки розширюють можливості індивідуальної роботи вихователя з дітьми. Малорухливих дітей варто активізувати, залучати до діяльності, яка сприяє розвитку інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах виконання рухів, і якими дитина володіє гірше. Активних і рухливих дітей слід переключати на діяльність, яка вимагає точності рухів, уваги та стриманості.

   Профілактика дитячого травматизму


  Шановні батьки!

  Здоров'я - це найважливіше, що є в житті людини. Закликаємо вас зміцнювати та берегти його.

   З настанням літньої спекотної погоди населення поспішає до водоймищ, озер, річок. Як приємно відпочити біля води, позагоряти, поплавати, попірнати... Але чи знайомі вам правила поведінки біля водоймищ?

    Вода є не тільки джерелом життя, здоров'я та задоволення, але й джерелом небезпеки для життя людини. Тому, знаходячись біля води, будь завжди максимально обережним. Пам'ятай, що на річці є течія, і дно річки може бути замуленим. Вода в озерах, ставках стояча, тобто більш забруднена, ніж у річках, і це може спричинити зараження при купанні. У морі на воді триматися легше, бо густина солоної води вища за густину прісної.
При організації відпочинку на воді дотримуйся наступних правил безпеки:

 -  купання починай при температурі повітря +25 °С та температурі води +17-19 °С;
 - купайся тільки в спеціально відведених та обладнаних місцях;

- якщо пляжу поблизу немає, вибирай чистий пологий берег, але попередньо з'ясуй, чи немає на дні корячок, гострих підводних каменів, коловоротів, ям тощо;

-не купайся відразу після прийому їжі;

-знаходься у воді не більше 10-15 хвилин, не доводь тіло до ознобу;

-не плавай далеко від берега, не запливай за попереджувальні знаки;

-не переривай купання частими виходами із води і не стій мокрим на вітрі;

-потрапивши у сильну течію, не борись проти неї, а пливи за течією, наближаючись до берега;

-не входь у воду занадто розігрітим: перепади температури можуть спричинити судоми;

-при судомах не розгублюйся, намагайся утриматися на поверхні води і клич на допомогу;

-потрапивши у вир, набери побільше повітря у легені, занурся у воду і сильним ривком у бік за течією виходь з виру і випливай на поверхню;

-не лежи після купання на сонці, а відпочивай у затінку;

-при виході із води розітри тіло долонями або рушником насухо і одягнись.

Загартувальні процедури


Загартування повітрям

повітряні ванни в приміщенні(діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

повітряно-сонячні ванни(на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину - відповідно до сезону і погоди, щобзабезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щобдіти не перегрівалися);

Загартування водою

обтирання(починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати допояса, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС.

обливання(Загартуванню сприяє обливання стоп. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

купання( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках);

Загартування сонцем

Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітямвід 1 до 3 років.

Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

Загорати часто, але нетривало.

Кращий час для засмаги: у середній смузі - 9-13 і 16-18 годин; на півдні - 8-11 і 17-19 годин.